Parainfekce

Neurologický stav u dospělých kontaminovaných virem Zika a chikungunya v Brazílii: možný pozorovací výzkumZa posledních klikněte zde 5 let Brazílie skutečně zažila bezkonkurenční propuknutí arbovirů, skládajících se z infekcí Zika a chikungunya, proti 40leté historii cirkulace horečky dengue.

• Všechny 3 infekce jsou přenášeny komárem Aedes aegypti a také spouštějí febrilní onemocnění s artralgií a vyrážkou;
  • Virus dengue může navíc způsobit krvácivé onemocnění a občas byl spojen s neurologickým stavem.

Povinnost virů Zika a chikungunya způsobit neurologický stav, který může mít za následek invaliditu a také smrt, byla skutečně uznána lékařskými odborníky, konkrétně v epidemických lokalitách.

Organizace mezi virem

Zika a také poruchou Guillain-Barrého byla poprvé vysvětlena ve Francouzské Polynésii v roce 2013 a následně definována na dalších místech. Velké epizody zika zasáhly Brazílii ve skutečnosti v roce 2015, kdy byly poprvé hlášeny další formy neurologických i vrozených onemocnění způsobených virem Zika.

Funkce ZIka při vyvolání onemocnění CNS po novorozeneckém období není dosud dostatečně prokázaná, literatura se většinou skládá ze situačních zpráv a také malých situačních řad.

• Infekce virem Chkungunya byla ve skutečnosti spojena s onemocněním CNS a PNS, nicméně jen několik velkých výzkumů skutečně popsalo její hodnotu.
  • Diagnostika infekce těmito abroviry je založena na detekci virového genomu pomocí PCR nebo měření detailů IgM protilátek metodou ELISA.

Protože Zika i dengue jsou oba flavoviry, sérologická zkřížená reaktivita mezi nimi může komplikovat diagnostiku založenou na protilátkách; to není problém s chikungunya, protože patří do jiné domácnosti (Togaviridae).

Po infekci arboviry se typicky vytvoří celoživotní rezistence

U horečky dengue mohou následné infekce z různých sérotypů způsobit extra extrémní onemocnění. Ačkoli laboratorní výzkumy doporučují, aby vstup viru Zika do buněk mohl být podpořen protilátkami proti horečce dengue, epidemiologické informace naznačují, že předchozí vystavení horečce dengue by mohlo zajistit symptomatickou infekci Zika.

Předpokládá se, že infekce s více než jedním mikroorganismem přispívají k závažnějšímu stavu u některých infekcí mysli.

Po infekci arboviry se typicky vytvoří celoživotní rezistenceDopad dřívějších infekcí dengue nebo chikungunya na nebezpečí rozvoje neurologického onemocnění Zika není identifikován, nicméně koinfekce arboviry byla skutečně hlášena u některých jedinců s neurologickým onemocněním.

1. Aby autoři mnohem lépe porozuměli spektru imunitně zprostředkovaných neurologických stavů arbovirové infekce a postinfekce a výsledku dvojité infekce, zkoumali dospělé s myšlenkovým arbovirovým neurologickým onemocněním v Pernambucu v Brazílii během vypuknutí Zika a chikungunya v letech 2015-16.
  2. Byli zvláště zvědaví na to, zda se vzorec onemocnění liší podle arboviru odpovědného za infekci a zda lidé kontaminovaní více než jedním virem mají různý rozsah onemocnění a také intenzitu.