www.prvnizpravy.cz | www.klinikazdravi.cz | www.best4man.cz | www.sanep.cz | www.sanep.sk | www.epravo.cz
Pozítří
21/7 °C
Zítra
25/14 °C
Dnes
24/13 °C
   úterý 22.05.2012 22:34  |  Svátek: Emil
Přihlásit | Zaregistrujte se | Kontakty | RSS
Nejčastější nemoci:
Bronchiektázie
Echinokok
Bércové vředy
Plicní Embolie
Akné
Cystická fibróza
Cukrovka 1.typu
Exklusivní partner České lékařské komory v oblasti elektronického vzdělávání

Magazin

Velikost textu:

Srdce ochrání tuky z ryb a stárnutí zabrání vitamin D

Schopnost multivitaminů chránit srdce vědecké studie jednoznačně nepotvrzují, ale věda si stojí za tím, že vitamin D a rybí tuk to dokážou. 
9.leden 2012
Dariush Mozaffarian z Harvardské univerzity, jehož citoval list The Canadian, tvrdí, že rybí tuk se při klinických testech jako jediný z potravinových doplňků trvale ukazuje jako účinná ochrana před úmrtím u osob trpících nemocemi srdce.
   
Obsahuje nenasycené mastné kyseliny omega-3 schopné stabilizovat elektrický systém srdce, snižují krevní tlak a množství tělesného tuku, zpomalují ucpávání cév a brání tvorbě otoků. U pacientů trpících srdečními poruchami je rybí tuk účinnějším prostředkem prevence úmrtí než statiny, podávané ke snížení hladiny cholesterolu.
   
Studie také prokazují význam vitaminu D jako prostředku schopného oddálit symptomy stárnutí. Jeho nedostatek až o 80 procent zvyšuje riziko cukrovky a onemocnění periferního cévního systému. O vitaminu D se mluví jako o vitaminu slunečního světla, protože vystavení slunci podporuje jeho produkci v těle.
   
Z několika velkých studií provedených v Evropě vyplývá, že tento vitamin také udržuje v kondici mozek. Jedna z nich, která sledovala 3300 evropských mužů ve věku od 40 do 80 let, prokázala souvislost mezi nedostatkem vitaminu D a zpomalením mentální energie, omezením poznávacích funkcí a snížením koncentrace. Její výsledky byly publikovány v Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry.
   
Kromě jiného se v ní ukázalo, že konzumenti vyšších dávek vitaminu D uspěli v poznávacích testech. Pro vysvětlení přesných příčit této souvislosti je třeba další výzkum. Autoři odmítli z výsledků vyvodit, že by vitamin D mohl být považován za prostředek, který může léčit symptomy související se stárnutím mozku. Jiné studie ukazují také na to, že jeho nedostatek souvisí s výskytem deprese.

(MB,ČTK,foto:archiv)

Grilované jehněčí

Čas vaření: 45min   
Cena: 230,- Kč  

Těstovinový salát s chřestem

Čas vaření: 45min   
Cena: 95,- Kč  

Aktuální články

Odborná konference Svět informatiky ve zdravotnictví po roce opět v Praze.

Jsem homosexuál... a co?

Stětí mečem býval obvyklý trest za homosexuální pohlavní styk během vlády Marie Terezie.

Časopis Vogue vykázal ze svých stránek příliš hubené modelky

Časopis Vogue, který patří mezi nejprestižnější arbitry stylu na světě, se rozhodl razit mezi svými modelkami nový trend: Příliš mladé a příliš hubené už nejsou v módě, napsala agentura AP.

Rodiče by dle lékařů neměli děti nechat se opalovat

Rodiče by podle lékařů měli dbát na to, kolik času na slunci stráví jejich děti.

Ve světě se ročně předčasně rodí 15 milionů dětí

Ve světě se každoročně předčasně narodí 15 milionů dětí, tedy zhruba každé desáté. Přes milion z nich umírá a ostatní si často do života odnášejí nejrůznější postižení.

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Nejnovější
Nejčtenější
Ankety
Jste pro, aby záchránáři měli nárok na odchodné?
   
Ano, jsem pro, zaslouží si to 64%
transparent.gif transparent.gif
Ne 16%
transparent.gif transparent.gif
Nevím, je mi to jedno 20%
transparent.gif transparent.gif
Diskuzní fórum
Novinky e-mail

Partneři
Ústřední vojenská nemocnice Praha
www.uvn.cz
PROVOZOVATEL A KONTAKTY   |   NÁMĚTY A DOTAZY                           © 2008-2012 klinikazdravi.cz, PLAY NET a.s. - Všechna práva vyhrazena.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu redakce je zakázáno.
www.klinikazdravi.cz  využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno."
Server hosting zajišťuje VSHosting s.r.o.