Prevence kašle

Prevence kašle
5. 12. 2007 0:00

V tomto chladném období je kašel velmi častým onemocněním.

Kašel je obvykle známkou infekce (proniknutí choroboplodných zárodků do organismu) a může být velmi nepříjemný. I když je dobré vědět o tom, že jsou k dispozici léky jako je Mucosolvan® pro případ, že jste se nachladili a máte kašel, v první řadě je daleko nejlepší zůstat zdravý.

Infekci je nejlepší předcházet posilováním obranných mechanismů a podporou imunitního systému, jinými slovy, zůstat fit. Zásady hygieny, pravidelné cvičení, dostatek spánku a zdravá výživa, to jsou základní předpoklady jak zůstat zdravý.

Zásady hygieny
  • Snažte se vyhýbat místům, která jsou přeplněná lidmi, zejména během chladného období roku, kdy je kašel velmi častý, protože choroboplodné zárodky jsou často šířeny vzdušnou cestou kapénkami.
  • Myjte si pravidelně ruce k odstranění bakterií dříve, než proniknou do Vašeho těla. Používejte raději mýdlo z dávkovače, protože kostky mýdla používané několika lidmi mohou být znečištěny.
  • Používejte papírové kapesníky na jedno použití spíše než kapesníky látkové; vyhoďte je ihned po každém použití a po vysmrkání si umyjte ruce, abyste se vyhnuli opakovanému kontaktu s infekcí.
Cvičení
  • Cvičení posiluje kromě jiného krevní oběh. Dobře fungující krevní oběh je nezbytným předpokladem odolnosti organismu proti infekci, protože zajišťuje dostatečnou dodávku kyslíku a živin do všech částí těla, a umožňuje účinnou práci imunitních buněk. Pro udržení oběhového systému v kondici se doporučuje mírné cvičení, jako je běh, chůze nebo cyklistika, nejlépe třikrát týdně po dobu 30 minut.
Spánek
  • Spánek je čas, kdy si Vaše tělo může odpočinout a imunitní systém může pracovat účinněji. Bez dostatečného spánku se stáváme lehce náchylnými k infekcím. Ujistěte se, že je Vaše ložnice dobře vyvětrána a není přetopená.
Jezte zdravě
  • Dostatečný příjem vitamínů je základem pro udržení zdraví a kondice. Tělo potřebuje denně doplňovat zásoby vitaminu C. Mezi potraviny bohaté na vitamin C patří citrusové ovoce, černý rybíz, šípek, kivi, jahody, brokolice, zelí, špenát, brambory a rajčata. Jedno kivi nebo 150 g pomeranče postačí k pokrytí denní potřeby.
  • Vitamin B6 posiluje imunitní systém a je obsažen např. v neloupané rýži, kvasnicích, listové zelenině a rybách.
  • Pro funkci imunitního systému je také důležitý zinek. Mezi potraviny bohaté na zinek patří například vejce, cizrna, vlašské ořechy a rýže.
  • Vitamin A chrání svými vlastnostmi sliznice (povrchovou vrstvu tkáně, vystýlající dýchací cesty) a je obsažen např. v mrkvi, broskvích, brokolici a vejcích.
  • Stres, alkohol a nikotin jsou faktory, které mohou oslabit schopnost imunitního systému bojovat s viry a bakteriemi.

Zdroj: www.mucosolvan.cz
autor: Redakce