Podzimní chmury zaženete pohybem. Jak si ho nejlépe užít?

Podzimní chmury zaženete pohybem. Jak si ho nejlépe užít?
1. 11. 2017 0:00

Teplota míří dolů a naše ochota se hýbat se snižuje? Nebo jsme naopak rozhodnutí začít sportovat po pohodovém létě plném odpočinku? Ať tak či tak, vždy bude platit, že pohyb nám prospěje v jakoukoli roční dobu.

Na podzim navíc působí proti špatné náladě, a výborně zahání všechny chmury. Jak na to, abyste si pohyb skutečně užili?
Už na konci minulého tisíciletí se prováděly nejrůznější studie zkoumající vliv pohybové aktivity na deprese. A závěry jsou jasné – sportování zlepšuje náladu. Při pohybu se totiž vyplavují endorfiny tj. hormony štěstí, které navozují dobrou náladu. Navíc je pravidelný pohyb účinným bojovníkem proti únavě, která na na podzim může dolehnout. Takže vzhůru do toho!

Myslete na oblečení
Základem je funkční oblečení, které odvádí pot od pokožky a chrání vás před prochlazením. Vyplatí se mít na sobě více tenkých vrstev, při jízdě na kole s sebou můžete vozit návleky na ruce, kolena či celé nohy. Vhodným doplňkem jsou i nejrůznější sportovní vesty a bundy, které jsou lehké a chrání před chladem a větrem. Jde o nepostradatelnou součást výbavy jak při běhu, tak cyklistice nebo procházkách či nordic walkingu.

Rozcvička a správná výživa – to nejlepší pro tělo
V souvislosti s chladným počasím hrozí při sportu vyšší riziko zranění z důvodu prochlazených svalů. Tomu zamezíte zodpovědným strečinkem neboli protažením a prohřátím svalů před samotnou fyzickou aktivitou. Čas věnovaný rozcvičce se vyplatí a navíc se budete cítit lépe.
Své svaly a pohybový aparát chraňte i jinak – jednak je připravte na fyzickou aktivitu vhodně sestaveným jídelníčkem a myslete také na doplňky stravy (jako např. Vitar). Například energetické tablety či koncentráty dodávají potřebnou energii, regenerační nápoje urychlují proces zotavení a kloubní výživa nabízí péči pro namáhaný kloubní aparát.


 

autor: MaB